כבל ב'קול חי': "הרצוג היה מביא להסכם טוב יותר עם איראן" • האזינו

    דוד לזר No Comments on כבל ב'קול חי': "הרצוג היה מביא להסכם טוב יותר עם איראן" • האזינו
    7:31
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on רק בן 20: סמ"ר חיים סבח הי"ד נפל בלחימה בצפון הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני הדגיש הבוקר (חמישי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי הפרסומים על ממשלת אחדות הם "לגמרי מניפולציה, קודם כל של נתניהו. במשחק לקראת התקציב ולקראת ההכרעות המתרגשות עלינו, ראש הממשלה רוצה לסמן או לאותת הן למפלגות החרדיות והן לבנט, הן לכל האחרים, 'מי שלא מתיישר ידע לו שהמחנה הציוני יש מצב שיכנס לתוך הממשלה'. זה כל כך שקוף. אין לנו שום סיבה לסייע לו, אנחנו לא גלגל רזרבי, אנחנו אלטרנטיבה".

    אתה מצטרף לדברים של יאיר לפיד על ראש הממשלה, שהוא חייב ללכת הביתה על הכישלון הזה בגלל ההסכם?

    ח"כ כבל: "חד משמעית כן. אני אומר את זה גם כאן בצורה ברורה. ההתנהלות של ראש הממשלה בעניין האיראני נכשלה. אם זו הייתה חברה פרטית היה הדירקטוריון קורא לו ואומר לו 'אדוני, הולכת אותנו בדרך לא נכונה'. התוצאות הן עגומות מבחינתנו, קל וחומר כשמדובר במדינה(…). זה לא רלוונטי מה אני הייתי עושה אחרת, כשאני ממנה אותך או אתה מתחייב לי להוליך מהלך, אל תבוא אלי בסוף ותגיד לי 'עשיתי כל מאמץ'. אני אגיד לך מה כן הצענו, אנחנו לאורך כל הדרך אמרנו שהמאבק שהוא מנהל חזיתית מול אובמה, במקום לגייס את אובמה, במקום לגייס את מדינות העולם לצד שלנו, הוא התנגח כי היה לו נוח בגלל הבחירות. (….).

    הרצוג היה מצליח להביא או למנוע את ההסכם הזה? להביא להסכם אחר טוב יותר?

    ח"כ כבל: כן! כן! אני בטוח שכן! אתם שניכם מכירים את המשפט 'אל תעלו בחומה ואל תתגרו בם'. זה לא כי אנחנו לא חזקים, זה לא כי אנחנו לא מסוגלים. אני מנסה לומר שזאת לא השאלה מה אנחנו היינו עושים. אתה יודע מה, לא בטוח שהיינו מגיעים לתוצאות קיצוניות אחרות, אבל לטובות כן. בהסכם. כי היה ברור שנשיא ארה"ב החליט ללכת על ההסכם הזה, לפחות היינו יודעים ללכת יד ביד ולהיות במערכת יחסים כזאת שהנשיא אובמה היה מבין שהוא חייב ללכת בדרך אחרת. אובמה העניש את ביבי. הוא נשיא ארה"ב, הוא לא נשיא מדינת היהודים, צריך גם להגיד את האמת הזאת. בשורה התחתונה, חייבים להיות מאוחדים בשאלה הזאת, אין ברירה אחרת… ראש הממשלה צריך ללכת הביתה אבל הוא לא ילך, ראית מישהו לוקח אחריות על משהו פה?".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות